+36 (69) 361 010

A motor mindig is a kedvenc volt. Pár képen bemutatom a munkáimat. Ha az úton, vagy kiállításokon találkoznál velük, az nem a véletlen műve...

Nem a gyári forma az, ami bejön nekem. Szinte minden motoromon ott a kezem nyoma. Talán a Simsonom volt majdnem gyári. Aztán jött a Pannónia P10. Tankcsere, kormány átalakítás, egyedi ülés, 18-as egyedi fűzésű hátsó kerék. Azóta is szerelem. Most is van egy T1, 1961-ből. Bár őt meg szeretném tartani eredeti állapotában, restaurálás nélkül szeretném a legjobb állapotra hozni.

Pannónia T1 1961 Pannóniák

Z250. A klasszikus Kawasaki. Az a forma nagyon tetszett. 2 henger, 4ütem, klassz hang. Utána is volt/van még a Z-ből.

Ekkor kezdődött az építés. Minden motornak van története. De a CB-nek igen csak kacifántos. A gombhoz vettem a kabátot. Átépítés előtt volt, már megbontva. Az első futóművét vettem meg először és csak utána a motor többi részét. Sárvédő alakítás, egyedi ülés, kormány CB900-asé, lámpa elöl MZ átalakítva, hátul Pannónia (szerintem egyik legszebb lámpa). Egyedi szín, saját készítésű minta. Katalógus tükrök, indexek. 810cm3-isre lett felfúrva.

Honda CB750  1985 1 Honda CB750 1985 2

Aztán az LTD. Eredetileg ő is gyári volt. Egy kisebb „kaland” után totális átépítés. A blokkon kívül semmi sem maradt gyári. Ő szerepelt először a munkáim közül újságokban. Custombike magazin, Wild magazin. A Wildban a motorshown készített képekkel készült cikkben jelent meg.

NSU 250 1 NSU 250 2

Régóta őrizgettem egy Harley-Davidson blokkot és váltót. Egy 250-es „B” engine 1928-ból.

Vettem 21-es kerekeket, ezeket átalakítottam, majd egy elöl-hátul merev vázat szerkesztettem közé. A forma az 1910-es deszkapályás versenymotorokat idézi. Parafa markolat, bicikli kormány, kézi váltó, láb kuplung. Kis modernizálás a hidraulikus fék a lánckeréken. Ő is szerepelt motorshown, majd a Wildban.

HD 1928 1 HD 1928 2

Akartam egy igazán lapos motort. Először egy Pannónia blokkot akartam használni, de egy 1960 körüli 250-es 4ütemű NSU motorblokk került bele. 23!-as első kerék. 240*16-os autófelni hátul, féloldalas merev hátsó villával. A legmagasabb pontja 82cm. Simson tank, MZ kormány. Kézi váltó és kuplung. Karos gáz. Pedálok a fékek.

NSU 250 1 NSU 250 2

Itt már ismerősöknek is csináltam pár átalakítást. Kormányok, kipufogók. Rám bíztak egy Shadow 750-est. Ez a bobber lett belőle. Kis fémmunka, némi egyedi alkatrész.

Honda Shadow 750 1 Honda Shadow 750 2 Honda Shadow fémmunka

Mivel a pár éves hibátlan Volusiámat nem volt szívem szétszedni, belevágtam egy 1978-as Z650be. Igazi klasszikus. Drótküllő, sor4. A dupla tárcsafék nyergei már elöl vannak. A két nyitott tölcsér kipufogót is megkapta már. Sok villamossági munka van rajta, és a blokkjával is van még mit csinálnom.

NSU 250 1 NSU 250 2

Ifj. Segyik Károly

ELÉRHETŐSÉGEINK

Műhely telefon: +36 (69) 361 010
Műhely cím: 7753, Szajk Pécsi út 5.
E-mail: segyik@szajk.hu
GPS: 45.9868, 18.5368